sobota, 24 kwietnia 2010

Stole, stoliku - nakryj się!

sobota, 24 kwietnia 2010 · 4 komentarze

Dziś znów zapożyczony pomysł w nowej odsłonie. Tym razem z Digarta. Artysta, który jak nikt pieści zmysły kanciastą formą i pomysłem na temat. Zaskakuje jak poeta, który wie jak dobierać słowa by budzić emocje...


Chcę zrobić mini barek i stół jadalniany. A. jak zwykle sceptyczny. Ale czemu nie, skoro cała forma wnętrza i jego kolorystyka ascetyczna, czysta i kanciasta. Stół i komódka były by smaczkiem całego wnętrza. Warunkiem jest komoda i stół z krzesłami z litego drewna. Nie zajmuję się na co dzień rzeźbieniem w drewnie, ale i zlecać nikomu nie będę. Wymyśliłam stół jadalniany z dłońmi, które "rozdzierają stół" tworząc coś na kształt misy... na owoce. Misa byłaby tuż przy filarze z cegły z płynnym przejściem zrobionym frezerką z doklejonymi dłońmi przyszpachlowanymi do całości. Idealnie jednolite kolorystycznie. Krzesła z przednimi nóżkami cienkimi i cieniutkim siedziskiem. Całe oparcie grube jak nogi i blat stołu.

Czuję, że trochę mnie to wyniesie, stół na zamówienie... ale ojciec zajmuje się stolarką, samouk we wszystkim, i zamiast płacić 6000 zł za komplet (jak nie więcej) kupię materiał i on zrobi mi piękne kanciaste lite krzesła i stół. Ja miskę dopieszczę frezareczką:) Dłonie już rzeźbiłam, nie będzie problemu. Zawsze miałam problem z trzymaniem owoców. Przeważnie w miskach, paterach, które i tak nic nie mieściły a i z estetyką były na bakier. Taki zbędny zaśmiecacz kuchni. Teraz wszystko będzie miało swoje miejsce. A barek delikatnie będzie miał zaakcentowane 2 i pół dłoni na blacie. Jego kształt również prosty, kanciasty jak stół i krzesła. Taki mini stolik, tylko wyższy i z zamontowanymi pod blatem uchwytami na kieliszki do wina i irlandzkiego likieru. Dłonie będą tylko lekko przepływały po blacie jakby sięgając po trunki ;) Mini lodóweczka wmontowana w barek tak, by ukryć wszystkie zbędne krawędzie z przezroczystymi szklanymi drzwiczkami. Koszt takiej to około 300 zł. Barek będzie stał koło kominka, który będzie wyglądał tak jak na zdjęciu z freshome'a:

Chyba, że architekt powie, że komin lepiej umieścić na zewnątrz budynku. Komin planowałam zrobić wewnątrz i za tą ścianą z cegły, w kotłowni, czyli to było by idealne miejsce dla kominka.

Nad tym kominkiem będzie galeria obrazów. Czaję się na obraz znajomego artysty u którego jako biedna studentka sprzątałam wakacyjną porą w Wincheringen... Max Bodzin.

Znając Maxa, wiem jak bardzo ten obraz mówi o jego życiu, jednak tak mi się spodobał, bo przekładam go na własne... Nie będę o tym pisać, bo łezka ciśnie mi się do oka, ot takie pogodzenie się z życiem i ze skrzydełkiem, które już się nie zrośnie.

komentarze

4 Responses to "Stole, stoliku - nakryj się!"
Adrian Pawlak pisze...
23 kwietnia 2019 14:27

Fajnym elementem wyposażenia różnych pomieszczeń są nie duże stoliki konsolowe - https://dkwadrat.pl/pl/menu/meble/stoliki/stoliki-konsolowe-1792.html. Takie stoliki przeważnie są dużo mniejsze od innych tego typu mebli, przez co idealnie wpasowują się jako dodatkowy element wyposażenia wielu nowoczesnych wnętrz. Z powodzeniem można je wykorzystać jako mebel salonowy lub też kuchenny.


Anna Grzelak pisze...
17 czerwca 2019 13:06

Ja do mojej jadalni dostawiłam nie duży stolik składany, który kupiłam w sklepie na https://duka.com/pl/. Mebelek jest przede wszystkim bardzo poręczny i funkcjonalny. Często służy mi do serwowania ciepłych napojów takich jak kawa lub herbata. Z łatwością można przenieść go też w każde inne miejsce w domu.


Dagmara Fafińska pisze...
19 lutego 2024 09:44

Kiedy zdecydowaliśmy się na odświeżenie wnętrza naszego domu, głównym punktem planu była zmiana mebli. Przeszukując internet w poszukiwaniu odpowiedniego sklepu, natknęliśmy się na https://www.mebel-perfekt.pl/. Już na pierwszy rzut oka strona zrobiła na nas duże wrażenie swoją ofertą i prezentacją produktów. To, co ostatecznie przekonało nas do zakupu, to pozytywne opinie klientów oraz konkurencyjne ceny. Zamówione meble okazały się być dokładnie tym, czego szukaliśmy - są stylowe, solidnie wykonane i doskonale komponują się z resztą wnętrza. Bez wahania mogę polecić ten sklep każdemu, kto szuka wysokiej jakości mebli w rozsądnej cenie.


Nika pisze...
10 kwietnia 2024 09:02

Na przykład ekspres do kawy tassimo dobrze pasowałby do takiego stołu