czwartek, 12 sierpnia 2010

Drenaż stodoły

czwartek, 12 sierpnia 2010 · 3 komentarze

Co będę długo pisać...

Przepraszam tylko za jakość zdjęć z telefonu komórkowego.

Więc tak, kosztorys wraz z robocizną zamieszczę ze zdjęciami z zamknięcia robót.

Drenaż tradycyjnie, podkop przy fundamencie, na rogu głębiej, gdyż jest tam piwnica. Piwnica miała niedrożny dren, więc stała sobie w niej woda i nie jak wcześniej sądziliśmy z szamba ale: z szamba, sadu i studni za domem. Drenaż szedł pod całym budynkiem. Dodatkowo studnia drążyła swoje prywatne dodatkowe kanały w glinie. Wykopy nam zalewało, więc pompy chodziły non stop. Kopaliśmy w błocie przy 30 stopniach, ścianki się osuwały, więc wszystko szybko udało się opanować w harówie od rana po ciemną noc w 2 dni. Koparka była wzywana 2 razy. Dren przerwany przed budynkiem i puszczony obok budynku, prosto we właściwe mu miejsce. Namieszałam i poplątałam:)) Może zdjęcia wyklarują ciut przedstawianą sytuację. Na ostatnim zdjęciu znaleziona wykopana z mułu i ziemi studzienka kanalizacyjna gdzie na 99,9% my będziemy musieli być podłączeni, zanim geodeta łaskawie ruszy swoje 4 litery (a mu poświęcę osobną notkę).











komentarze

3 Responses to "Drenaż stodoły"
Unknown pisze...
23 marca 2011 08:15

Witam. Udało Wam się zrobić domek z tej stodoły? Co musieliście załatwić i ile to w przybliżeniu wszystko kosztowało? Mamy z mężem stodołę murowaną. Musimy w niej zrobić strop. Chcieliśmy za niedługo przerobić ją na dom i nie wiem od czego zacząć jakie papiery i pozwolenia są potrzebne:) Bardzo bym prosiła o kontakt mailowy : ulusia20@tlen.pl lub na gg 1554049. Z góry wielkie dzięki:)


Adrian Pawlak pisze...
21 stycznia 2019 12:28

Ja wodę do domu doprowadzam z własnego ujęcia wodnego - studni wierconej. Na takie rozwiązanie postawiłem z powodu utrudnień z przyłączeniem do wodociągu. W konstrukcji instalacji wykorzystałem m.in. hydrofor z pompą - https://www.dostudni.pl/pompy-hydroforowe,c10.html oraz odżelaziacz. W tego typu rozwiązaniach częstym problemem jest nadmiar żelaza w wodzie, który pogarsza właściwości wody.


Dagmara Fafińska pisze...
16 maja 2023 16:40


Całkiem niedawno skontaktowałam się z http://hydraulik.wroclaw.pl/ to firma, na którą zawsze można liczyć w przypadku problemów hydraulicznych. Skorzystałem z ich usług przy instalacji nowego systemu grzewczego w moim domu i byłem pod wrażeniem ich profesjonalizmu i dokładności. Bez wahania polecam tę firmę każdemu, kto potrzebuje usług hydraulicznych.